Informace o nás

JAK TO U NÁS BUDE VYPADAT

 

1. ZÁŘÍ SE NA MASARYKOVĚ ZŠ A MŠ NA UL.KOMENSKÉHO V ČESKÉM TĚŠÍNĚ VE TŘÍDĚ 1. A OBJEVÍ 14 JEDINEČNÝCH BYTOSTÍ, 14 NOVOPEČENÝCH ŠKOLÁKŮ. BUDOU TO ANEŽKA, DANIEL, ELIŠKA, KAROLÍNKA, KATEŘINKA, KRISTÝNKA, MATĚJ, ROMAN, SANDRA, ŠARLOTKA, VIKTOR, VOJTA A DVA TOMÁŠKOVÉ.

V NAŠÍ TŘÍDĚ SE NAUČÍME ČÍST, PSÁT A POČÍTAT, STEJNĚ JAKO V KAŽDÉ JINÉ ŠKOLE, ALE NAŠE 1.A BUDE PŘECE JEN TROCHU JINÁ. BUDEME SE ZDE TOTIŽ TAKÉ UČIT NASLOUCHAT JEDEN DRUHÉMU, VYJÁDŘIT SVŮJ NÁZOR, POŽÁDAT O POMOC NEBO NAOPAK POMOCT DRUHÉMU, RESPEKTOVAT SÁM SEBE I JINÉ, SPOLUPRACOVAT, ALE TAKÉ PRACOVAT SAMOSTATNĚ.

TO VŠE SE BUDE DÍT PROSTŘEDNICTVÍM NEVŠEDNÍCH ÚKOLŮ, SKUPINOVÝCH PRACÍ, KOMUNITNÍCH KRUHŮ, HER, PROJEKTŮ A DALŠÍCH ČINNOSTÍ. 

 VE TŘÍDĚ SE BUDEME UČIT ČÍST A PSÁT GENETICKOU METODOU. ZÁKLADEM TÉTO METODY JE ANALÝZA A SYNTÉZA SLOV, HLÁSKOVÁNÍ (ROZKLAD SLOVA NA HLÁSKY A NÁSLEDNÉ SLOŽENÍ HLÁSEK DO SLOVA). DĚTI TEDY NESLABIKUJÍ, ALE HLÁSKUJÍ. PŘÍKLAD: B-O-T-A = BOTA. PODSTATNOU VÝHODOU TÉTO METODY JE, ŽE SE DĚTI UČÍ OD ZAČÁTKU ČTENÍ S POROZUMĚNÍM. TÉMĚŘ OD POČÁTKU ČTOU CELÉ KRÁTKÉ VĚTY, KTERÝM ROZUMÍ, COŽ JE PRO DĚTI MOTIVUJÍCÍ.

TATO METODA JE PRO DĚTI PŘIROZENÁ, UVĚDOMÍME-LI SI, ŽE NÁS VELKÁ TISKACÍ PÍSMENA OBKLOPUJÍ- NÁZVY OBCHODŮ, TITULKY V NOVINÁCH...  DĚTI POZORUJÍ VELKÁ TISKACÍ PÍSMENA A SKLÁDAJÍ JE PO HLÁSKÁCH DO SLOV. VE ŠKOLE TAK NAVÁŽEME NA NĚCO, CO UŽ JE JIM ČÁSTEČNĚ ZNÁMÉ.  

JAK TO BUDE PROBÍHAT: PO DOBU NĚKOLIKA MĚSÍCŮ BUDEME PRACOVAT POUZE S VELKOU TISKACÍ ABECEDOU. KDYŽ DĚTI ZVLÁDNOU VŠECHNA PÍSMENA VELKÉ TISKACÍ ABECEDY A TECHNIKU ČTENÍ, PŘEJDEME K MALÝM TISKACÍM PÍSMENŮM, KTERÉ UŽ DĚTI SAMY ČASTO VYVOZUJÍ, NEBOŤ VĚTŠINA MALÝCH PÍSMEN SE PODOBÁ TĚM VELKÝM. AŽ PO ZVLÁDNUTÍ MALÉ TISKACÍ ABECEDY ZAČNEME S NÁCVIKEM PSACÍHO PÍSMA. DĚTI UŽ BUDOU MÍT TAK ZVANĚ "VYPSANOU RUKU" Z PSANÍ VELKÉ TISKACÍ ABECEDY, TAKŽE JIM PSANÍ PSACÍM PÍSMEM PRAVDĚPODOBNĚ NEBUDE DĚLAT OBTÍŽE.VÝZNAMNOU VÝHODOU TAKÉ JE, ŽE SE DĚTI MOHOU INTENZIVNĚ VĚNOVAT JEN JEDNOMU DRUHU PÍSMA A POSTUPNĚ SE UČIT DALŠÍ.

 VÍC HLAV VÍC VÍ.

ČASTOU METODOU PRAKTIKOVANOU U NÁS BUDE MIMO JINÉ TAKÉ SKUPINOVÁ PRÁCE. OSOBNĚ SI TOTIŽ MYSLÍM, ŽE PRACÍ VE SKUPINÁCH SE DĚTI MOHOU NAUČIT VELMI DŮLEŽITÝM DOVEDNOSTEM PRO ŽIVOT, PŘEDEVŠÍM KOMUNIKACI. SE SCHOPNOSTÍ KOMUNIKOVAT PAK NESPORNĚ SOUVISÍ, JAK JSEM JIŽ VÝŠE PSALA, SCHOPNOST NASLOUCHAT JEDEN DRUHÉMU, VYJÁDŘIT SVŮJ NÁZOR, PŘIJMOUT NÁZOR DRUHÉHO, NALÉZT KOMPROMIS, V PŘÍPADĚ POTŘEBY POŽÁDAT O POMOC NEBO NAOPAK POMOCT DRUHÉMU, RESPEKTOVAT SÁM SEBE I JINÉ, SPOLUPRACOVAT, OBJEKTIVNĚ HODNOTIT SEBE I DRUHÉ, DODRŽOVAT DOHODNUTÁ PRAVIDLA.