Čtení s porozuměním

V pátek jsme se ve skupinové práci zaměřili na čtení s porozuměním. Vědí děti, co čtou? Po tomto náročném úkolu jsem ráda, že mohu s jistotou říct, že vědí.

Děti dostaly celkem čtyři pracovní listy, ale ve skupinkách byly vždy pouze tři děti:) Velmi mě zajímalo, jak si práci rozloží.

Na prvním prac. listu byly otázky, na které musela skupinka většinou jednoslovně odpovědět (př. JAKOU BARVU MÁ TRÁVA? NAKRESLI ŠEST KAPRŮ....).

Druhý prac. list obsahoval věty s obrázky živočichů, děti měly rozhodnout, zda-li dané zvíře z obrázku souhlasí s tím, co je napsáno ve větě a odpovědět ANO či NE.

Na třetím prac. listu se opět nacházely věty, tentokrát na počítání (Př. DVA PLUS DVA SE ROVNÁ  ................). Děti měly za úkol napsat výsledek formou čísla, kdo si troufne, slovně.  Také se zde objevily známé řady k pokračování (různé tvary). 

Poslední prac. list obsahoval obrázky, všechny stejné měly děti za úkol spočítat a počet vepsat do kolonky obsahující správný název obrázku (př. děti počítaly lopaty...musely najít slovo LOPATA). A poté naopak, v úloze se objevilo několikrát dané slovo, děti musely spočítat stejná slova (název zvířete) a přiřadit počet ke správnému obrázku.

Úkol to byl opravdu nelehký, připomínám, že do školy chodíme teprve dva a půl měsíce, děti však bojovaly statečně a většina práci zvládla velmi dobře, nebo jen s malými nepřesnostmi!

Fotky: fotogalerie/cteni-s-porozumenim/

Námět pro tuto skupinovou práci jsem částečně čerpala z VODA, Jan. Metodický portál, Digitální učební materiály: „Diferencované čtení“ [online]. 11. 06. 2009. [cit. 13. 11. 2010]. ISSN 1802-4785. Dostupný z WWW: .

NOGOLOVÁ, Renata. Metodický portál, Digitální učební materiály: „Čti a počítej“ [online]. 29. 03. 2010. [cit. 13. 11. 2010]. ISSN 1802-4785. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/cti-a-pocitej.html>.